Τα δικαιώματα των καταναλωτών στα ξενοδοχεία

Προκαταβολή: Ο ξενοδόχος  δικαιούται να ζητήσει προκαταβολή μέχρι 25% στο σύνολο της τιμής διανυκτέρευσης για όλες τις ημέρες της διαμονής που έχουν παραγγελθεί. H προκαταβολή δεν πρέπει να είναι κατώτερη της τιμής μιας ημέρας.
Ακύρωση κράτησης: Αν ο καταναλωτής κλείσει δωμάτιο προκειμένου να το χρησιμοποιήσει για προκαθορισμένη χρονική περίοδο και τελικά δεν το χρησιμοποιήσει για όλη ή μέρος της περιόδου, οφείλει να αποζημιώσει το ξενοδόχο με το μισό της τιμής που συμφωνήθηκε για την περίοδο που δεν το χρησιμοποίησε.
Αν όμως ο πελάτης ενημέρωσε τον ξενοδόχο πριν από 21 τουλάχιστον ημέρες, τότε απαλλάσσεται από την αποζημίωση και ο ξενοδόχος υποχρεούται στην άμεση επιστροφή της προκαταβολής που τυχόν εισέπραξε.
24ωρη Υποδοχή: Πολύ συχνά συναντούμε περιπτώσεις ξενοδοχείων που ορισμένες ώρες, κυρίως τη νύχτα, δεν έχουν κανέναν στην υποδοχή. Σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό όμως, ο ξενοδόχος, για την εξυπηρέτηση των πελατών, υποχρεούται να διατηρεί ανοιχτό το ξενοδοχείο του για όλο το 24ωρο, διαθέτοντας υπάλληλο υποδοχής κατά τη διάρκεια της ημέρας και νυχτοθυρωρό κατά τη διάρκεια της νύχτας. Επίσης υποχρεούται να έχει για όλο το 24ωρο σε λειτουργία το τηλεφωνικό κέντρο του ξενοδοχείου του.
Υποχρέωση ενοικίαση: Επίσης έχει παρατηρηθεί ο ξενοδόχος να «επιλέγει» τους πελάτες του. Αυτό απαγορεύεται ρητά, καθώς είναι υποχρεωμένος να ενοικιάζει τα κενά δωμάτια του ξενοδοχείου του σε κάθε πελάτη. Οι μόνες περιπτώσεις που μπορεί να το αρνηθεί είναι όταν ο πελάτης: α) είναι ολοφάνερα ασθενής β) βρίσκεται σε μέθη και γ) είναι ρυπαρός.
Παροχή διαφημιζόμενων ανέσεων: Συχνότατο είναι το φαινόμενο, ο ξενοδόχος άλλα να παρουσιάζει σε διαφημίσεις και σε ιστοσελίδες, κι άλλα να παρέχει πραγματικά στον καταναλωτή. Σύμφωνα με τον κανονισμό ο ξενοδόχος υποχρεούται να διαθέτει και να παρέχει πράγματι όσες ανέσεις διαφημίζει για το ξενοδοχείο του. Σε αντίθετη περίπτωση ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει και να μην διαμείνει στο κατάλυμα. (πηγή: legalnews24.gr)

Σχόλια